Synpunkter och klagomål

Inom socialförvaltningen i Mora kommun ser vi synpunkter och klagomål som en del i vårt kvalitetsarbete. Dina synpunkter är därför viktiga och ger oss möjligheter att förbättra vår verksamhet.

Vi kommer att ta emot dina synpunkter och klagomål på ett positivt sätt och vi hör av oss till dig inom 14 dagar (i de fall du lämnat namn och telefonnummer).

Så här gör du

Du kan välja på att fylla i vår blankett för att lämna dina synpunkter eller klagomål. Blanketten är förfrankerad och bara att lägga i gula lådan. När blanketten inkommer till förvaltningen skickas den vidare till ansvarig person som behandlar och svarar på ditt klagomål.

Du kan även ringa vår växel för att lämna klagomål muntligt. Lättast är det att du tar kontakt med den som är ansvarig för verksamheten du vill klaga på, i första hand, förutsatt att du vet vem det är.

Alla klagomål som inkommer behandlas på lika sätt, oavsett hur de hamnar hos oss.

 

Dela med andra

Kommentera sidan

Om det är något du vill meddela oss, hittat något fel eller saknas information kan du använda dig av det här formuläret. Om du vill ha återkoppling på din kommentar vänligen fyll i din mailadress.

Vi tar tacksamt emot all feedback.

// Vänliga hälsningar kommunikationsenheten Mora kommun

Sidan uppdaterad den 6 november 2015.

Sök på webbplatsen

Kontaktinformation

  • Socialtjänstens reception Socialförvaltningen
    792 80 MORA
    Växel: 0250-264 00
    Fax: 0250-171 26

    Besöksadress:
    Prostgatan 7

    Öppettider:
    måndag - fredag 8.00 -16.00
    Lunchstängt 12.00 - 13.00

     

     

Visste du att....

... Sveriges äldsta timmerbyggnad finns i Mora? Stockarna på gavlarna har daterats till vårvintern 1237.

Mora Kommun, 792 80 Mora, Besöksadress: Fredsgatan 16, Tel: 0250-260 00 kl 07.45-16.30, Fax: 0250-186 42, E-post:
Org. nr: 212000-2213